rss
twitter

Lelaki GSTK

Salam..

Lelaki GSTK adalah singkatan yang biasa kami gunakan semasa di sekolah menengah dahulu. GSTK= Gila Seks Tahap Kronis, selalunya dirujuk kepada flasher (lelaki yg mempamerkan kemaluannya di khalayak ramai. According to (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders) DSM-IV, it is also known as EXHIBITIONISM (commonly denotes a sexual perversion in which satisfaction is linked to the displaying of one's genital parts.)

Saya bukan tiba-tiba teringat tapi ada "peristiwa" yg berlaku hari ini yang membuatkan saya ingin sekali berkongsi dengan PEREMPUAN di luar sana.

Segalanya bermula dalam perjalanan saya dan A ke kampus. Kami menaiki "angkut" seperti biasa. Kami pun duduklah bersebelahan. Ada seorang lelaki yang duduk di hadapan kami kelihatan amat mencurigakan. Mula-mula saya tidak sedar, tapi setelah diberitahu oleh A baru saya perasan. Rupa-rupanya lelaki itu GSTK. How did we know? Sebelah dari tangannya sedang memegang kemaluan dengan kondisi seperti orang bermasturbasi. DISGUISTING?? DEFINITELY!!! Dia duduk sangat rapat dengan seorang lagi perempuan. Menurut A, LELAKI DURJANA itu cuba untuk meraba perempuan di sebelahnya dengan menyelitkan tangan ke bawah paha perempuan tersebut. Mungkin cuba untuk meraba kemaluan perempuan tu. Saya tak melihat dengan mata kasar saya kejadian yang sebenar kerana saya cuba sedaya upaya untuk menjauhkan pandangan sy dari melihat CROUCH lelaki itu. Saya takut kalau-kalau dia adalah flasher, dan saya tak berminat untuk melihat apa yang di-FLASH olehnya..Astaghfirullah..

Kembali kepada cerita perempuan tadi. Si A pun tidak dapat berbuat apa-apa kerana kami juga terkejut dengan kehadiran LELAKI seperti itu di dalam angkut. Angkut dahlah memang kecil dan sempit, tambah pula dengan orang seperti itu. Memang tak tercapai dek akal apa yang patut kami buat. Akhirnya, perempuan itu mengalih tempat duduknya ke sebelah pemandu angkut. Cis, takkanlah PAKCIK ANGKUT tak nampak si lelaki GSTK tu punya tindakan sampai perempuan tu beralih tempat. TAK NAMPAK KE BUAT-BUAT TAK TAHU?


Kejadian itu amat menggelikan/mengerikan kami. Lepas sahaja kami turun dari angkut, kami berdiri pegun selama beberapa ketika. Rasa macam "BENGONG" untuk beberapa jam yang berikutnya. Kami masih berselawatl. Syukur kami tidak apa-apa. Persoalan yang bermain di kepala kami ialah:
"Apsallah perempuan tu tak bangun ke, jerit ke. Pelik. Tak rasa ke pun diri diraba?" tanya A.
"Entahlah mungkin dia FREAK OUT kot dan tak tahu apa yg patut dibuat
," jawabku.
Kata A, dia bukan tak mahu menolong tapi memandangkan kami orang MALAYSIA di bumi INDONESIA maka segala tindakan kami harus difikirkan dulu. Takut-takut nanti kami nak tolong orang, tapi diri sendiri yang tak tertolong.

WHY DO I BRING OUT THIS ISSUE?
Walaupun saya mempunyai banyak pengalaman pasal benda macam ni sewaktu di sekolah menengah dulu (sekolah saya adalah sekolah perempuan sahaja, memang tarikan untuk para FLASHER). Tapi hakikatnya saya sendiri belum ada keberanian untuk DO SOMETHING tentang perkara ini..SAD BUT TRUE. Saya rasa hampir semua perempuan menghadapi masalah yang sama. Terutamanya kalau pelaku gangguan seks tu adalah dari kenalan sendiri.

Trust me it is HARD. I've been in one situation, when a friend that I trust, did that thing (SEXUAL ASSAULT) to me. I was in KTM cramped with people. Biasalah KL kalau pukul 5petang. Faham-fahamlah kan. I can do NOTHING. Stand still without a word. But thank to ALLAH, that I still be able to JERIT and everybody were looking at me. One guy who realized in what kind of condition I was in, give me spaces to move so that I can stand AWAY from that STUPID BOYFRIEND. Yeah and I never talk to him ever again. So, when you are in a situation in which you don't know what to do. JERITLAH. It helps. Trust me there are still many people who care. Tolaklah beberapa manusia yang tak pernah peduli hal orang tu. SEEK HELP ESPECIALLY TO OTHER GUY, sebab perempuan mesti tak berani biasanya.

Ok ini adalah sebahagian TATACARA menyelamatkan diri anda dari GANGGUAN SEKSUAL:
1. SEEK HELP!! Buatlah apa-apa yang anda terdaya pada waktu itu. JERIT!!
2. JAUHKAN DIRI DARI "LELAKI ITU"
3. If it bad enough. Contohnya : ROGOL. Jangan mandi dan telefonlah ahli keluarga yang terdekat. CALL POLICE. CALL talian NUR 15999, telefonlah sesiapa yang anda rasa dapat membantu anda.
4. Jangan mandi atau bersihkan badan atau tempat di mana kejadian berlaku.
5. Pergi ke hospital berhampiran.

Kalau anda ada tips-tips menarik untuk dikongsi. Silalah komen di sini.

MARILAH KITA MENJAGA MARUAH DIRI DENGAN BAIK.
BERANI KERANA BENAR!!



2 comments:

duOne_sTarz said...

huhu..topik panas ini...

Mellow said...

Hakikat sekarang..xboleh nak lari mana dah..walaupun sekali, pasti pernah berjumpa...

Post a Comment