rss
twitter

Mimpi pagiku yang bermakna

Astaghfirullah..Itulah satu-satunya perkataan yang terkeluar dari bibirku seawal aku bangun tadi. Ya Allah, apakah mimpi aku itu benar? Apakah ia bakal terjadi.

MALANG DI LANDA TSUNAMI, HANYA 40 TERSELAMAT.

Itu judul mimpiku sebentar tadi. Ku pendekkan cerita. Malang dilanda tsunami dan tiada satu pun pelajar Malaysia yang terselamat, termasuklah aku. Dan di dalam mimpi itu, sebelum kematianku aku sudah melukai hati ibuku. Aku teramatlah menyesal.

Apa yang benar2 terkesan dalam hatiku, adalah pesanan dari seorang tua kepadaku. Anak, ini cuma sebuah mimpi. Kau masih boleh bertaubat dan merubah perkara. Minta ampunlah kepada Ibu mu dan berbuatlah baik kepada dia. Nescaya kamu akan menjadi orang-orang yang beruntung. .

PS://Benar mimpi itu satu bentuk pendidikan dan juga pengajaran. Barangkali dosa aku kepada emak terlalu banyak. Mungkin masih ada perkara yang Mak terasa dan aku tidak tahu, perkara yang Mak terasa tapi aku buat2 tak tahu dan perkara yang Mak terasa dan aku tahu tetapi aku terlalu ego untuk meminta ampun darinya. Biarlah tembok ego aku runtuh di hadapan Mak dari menanggung malu di hadapan pencipta. Biarlah emak tahu bahawa, pengorbanannya sebagai ibu tunggal amat dihargai oleh anaknya di Malang ini. Biar jauh beribu batu, aku masih menyayanginya, mengingatinya dan mendoakannya. InsyaAllah..

0 comments:

Post a Comment